پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
زیرساخت‌های حقوقی شرکت‌های فناور نیازمند گسترش است

زیرساخت‌های حقوقی شرکت‌های فناور نیازمند گسترش است

- 1402/03/05

معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: زیرساخت‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان این پارک بویژه در بخش حقوقی و قضایی به تناسب افزایش تعداد آنها باید گسترش یابد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان رضوی، حسینعلی اخلاقی امیری در نخستین رویداد ملی یک روزه انتقال تجربه داوری حقوقی " دادروی" که در کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد، افزود: یکی از دغدغه های اصلی مدیران گذشته و جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی در طول 2 دهه فعالیت این مجموعه، موضوع داوری شرکت ها و مباحث قضایی مرتبط با آن است که در حال حاضر افزایش چند برابری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: اکنون شرکت‌های دانش بنیان و فناور با چالش‌های بزرگی از جمله در مالکیت فکری و قراردادهای داخلی و بین المللی، دست و پنجه نرم می‌کنند.

معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به حجم پرونده‌ها که اکنون پاسخگوی نیازهای شرکت‌ها دانش بنیان نیست، قرار است به زودی مراکز قضایی دانش بنیان، در کشور راه اندازی شوند.

وی خاطر نشان کرد: باید از قانون جهش دانش بنیان به عنوان یک ظرفیت ویژه استفاده کرد که می تواند به کمک شرکت‌های دانش بنیان بیاید، به همین دلیل در سال جاری دفتر حقوقی برای ایجاد مرجعی، برای یاری رساندن به شرکت‌های فناور در دستور کار است.

اخلاقی امیری با اشاره به اینکه برگزاری رویدادهای این چنینی کمک بسیار بزرگی به شرکتهای دانش بنیان است، گفت: نقاط ضغف و قوت شرکت‌های دانش‌بنیان در مسائل حقوقی شناسایی شده است که امیدواریم برگزاری رویدادهایی در قالب انتقال تجربه و ضعف‌ها بتواند حمایت هر چه بهتر و بیشتری از شرکت‌های دانش بنیان را به دنبال داشته باشد.

او افزود: موضوعاتی همچون داوری که در این رویداد انتقال تجربه مورد بررسی قرار می‌گیرد، زمینه‌ای مناسب در کنار روش‌های کلاسیک قضایی در کشور به وجود می آورد؛ شاید شرایط فعلی، پاسخگوی نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور همچون اطالعه‌های دادرسی و همچنین هزینه‌های تحمیل شده نباشد و این موضوع برای شرکت‌های دانش بنیان بخش خصوصی دشوار است، زیرا یک شرکت باید چندین ماه درگیر روشهای سنتی باشد.

معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان گفت: در طول سابقه 20 ساله این پارک تاکنون بیش از هزار شرکت از خدمات پارک علم و فناوری خراسان رضوی استفاده کرده اند، به طوریکه اکنون 450 شرکت دانش بنیان و فناور در این پارک و سایر مراکز رشد مشغول به فعالیت هستند.

دانلود پیوست خبر حسینعلی اخلاقی امیری حسینعلی اخلاقی امیری
نشست زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی و مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوینشست صمیمی جناب آقای احسان عظیمی‌راد، نماینده منتخب مردم شریف مشهدمقدس و کلات، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.